vrijdag 30 mei 2008

Wanneer krijgen Snowworld en Rodahal zonnepanelen op het dak?

De Stadsschouwburg te Heerlen heeft ze al op de gevel zitten… Zonnepanelen!
Samen met de zonne-tegels in de stoep, zorgen ze voor een deel van de electriciteit. Een druppeltje op de gloeiende plaat, maar… vele druppeltjes maken nog steeds één grote emmer vol…

Zouden ze in Landgraaf ook warmlopen voor zonne-energie? Toen ik laatst op de parkeerplaats van Snowworld stond, bedacht ik me dat het toch eeuwig zonde is, dat het dak van de immense ski-hal nog steeds niet bedekt is, met glanzende, zwarte zonnepanelen.

Zoals ik ergens heb gehoord of gelezen, zouden de plannen er wel degelijk zijn.
Maar dan denk ik er meteen achteraan: waar wachten ze dan nog op??? Misschien op de subsidies, die vanuit de overheid verstrekt zullen gaan worden t.z.t.?
Of zou het enkel-en-alléén daarom zijn, dat de baas van Snowworld voor deze bewuste "vertraging" kiest? Nog íets langer wachten tot je optimaal kunt profiteren van alle beschikbare subsidies??!

En waar blijft Kerkrade met de Rodahal? Aan dat ding worden naar alle waarschijnlijkheid al een miljoentje of tien vertimmerd, dus waarom niet meteen ook dáár een hele batterij zonnepanelen op het dak leggen?!! Stukken milieuvriendelijker dan ie nu is!

Foto: © Sally

1 opmerking:

Maud zei

Hoi hoi,

Nog bedankt voor je reactie op mijn column en op mijn artikel over de naderende uitzetting van de Afghaan. Toch altijd fijn om wat respons te ontvangen op mijn stukjes!

Jij hebt overigens ook gelijk: het zou erg goed zijn als Snowworld en de Rodahal het toonaangevende beeld zouden worden, wat betreft de aanschaf van zonnepanelen. Geld uitgeven aan grootse verbouwingen doen ze toch al, dus waarom niet meteen ook aan een flink stel zonnepanelen voor erbij...?!

Groeten en tot hoors,
Maud