vrijdag 4 januari 2008

Mijmeringen op weg naar Maastricht

Het schrijfproces begint gestalte te krijgen. 272 pagina’s op A4-formaat heb ik uitgeschreven. Nog ongeveer 313 pagina’s aan handgeschreven aantekeningen moet ik doorworstelen. Daarna begint de “hel” van correctie en herschrijven. Tevens moet ik er ook inhoudelijk nog een kritische blik op werpen, want in mijn boek mag nooit iemand beschadigd worden. Dit is mijn eigen ethische “code”.

Ik schrijf alles op dat in mij opkomt. Qua datum ben ik aangekomen op 16-10-2007. Einddatum van mijn boek zal 21-11-2007 zijn. Dus nog een dikke maand; dan staan negen maanden op papier.
Ik hoop dat enkele lezers al nieuwsgierig zijn geworden. Deze weblog staat los van dit boek. Alleen zal de stijl grotendeels gelijk zijn. Want de stijl van schrijven is inherent aan de schrijver.

De laatste tijd ook eens een rondje gedaan langs andere weblogs. Ik was gecharmeerd door de weblog van @rno uit Kerkrade (http://arnoweb.blogspot.com). Hij weet dit medium goed te bespelen. Verrassende foto’s en teksten.

Er worden veel boeken geschreven, maar net zoveel boeken raken in de vergetelheid. Ik ben van mening, dat er een overproductie is aan boeken. En tóch wil ik dit boek uitbrengen. Vooral als hommage aan verhalen en boeken van lang geleden, die dreigen in vergetelheid te raken.
Misschien wordt mijn boek geen succes. Het zou kunnen. Maar als ik mensen aan het denken kan zetten, heb ik tóch iets bereikt. Interactie; ik zócht en zóek het nog vaak in politiek en maatschappij…

M.M.

P.S.: De prachtige foto is gemaakt door vriendin Sally (freelance fotografe).

Geen opmerkingen: